Körfez Belediyesi Hizmet Binası

Orjinal Resim

Belediye hizmet binası'nın yapılması düşünülen arsa, Kocaeli-İstanbul arası D-100 yoluna cephe alan, kavşak çözümüyle yan yol bağlantısı kurulmuş önemli bir aks üzerindedir. Proje yerleşiminde esas yaklaşım D-100 yolundan ele alınarak tasarlanmış, yeni hizmet binasının belediyenin çağdaş yüzünün simgesel ifadesi olması sebebiyle önemlidir.

 

Yapının genel mimari kurgusu, son derece yalın ve şeffaf bir şemaya sahip olmasıdır. Hem iç hem dış mekânda bu anlayışla tasarım yapılmıştır.

 

Hizmet binası iç mekândaki açık ofis büroları ve iç bahçe kurgusuyla yaşanabilir, ferah mekânlar oluşturularak, alışılagelmiş beton yapılarından ayrılmıştır. Binanın merkezinde konumlandırılan iç bahçe; boy giydirme cam ile hizmet binasındaki tüm katlardan, kat hollerinden algılanarak kullanıcıların azami ölçüde ışık ve yeşil ile bütünleşmesi düşünülerek tasarlanmıştır. Koridor aksının iç bahçeye paralel devam etmesi ve cephenin cam sistem olması, sıkıcılıktan uzak, aydınlık mekân yaratıp insanları doğayla bütünleştirirken, yerel yönetimin şeffaflığını da simgelemektedir. İç ve dış cephede cam kullanımından dolayı oluşacak ısı etkisi, cephelerde uygulanan güneş kırıcılar ile giderilmek istenmiştir.

 

Meclis, ana kütleden fırlayarak bağımsızlığını ortaya koymuş, ancak giriş meydanına saçak olacak şekilde ağır, kendinden emin, bir duruş sergilemektedir. Meclisin ve çok amaçlı salonun mesai harici zamanlarda da kullanımı, hizmet biriminin güvenliğini etkilemeyecek şekilde hazırlanmıştır. Meclis girişi meydandan kontrollü yapılacak şekilde ve bina iç bağlantı kapıları kapatılarak çözümlenmiştir. Meclis toplantısı yapılacağı zamanlarda da başkanın ve personelin ulaşımı da dikkate alınmıştır. Başkan kendi odasından iç koridorla kolaylıkla ulaşırken, personelin bina merkezindeki geniş fuayeden bağlanacağı düşünülmüştür.

 

Başkan ve başkan yardımcılarının bulunduğu ofisler, ana binadan öne çıkıp, yenilikçi adımın ifadesini temsil edercesine bir duruş sergiler. Bu kısımların, kompack laminat ile kaplanması önerilmiştir.

 

Kat merdivenleri, yangın merdiveni olarak da kullanılabilir niteliktedir. Islak hacimler, her merdiven sahanlığından ulaşılacak şekilde her katta konumlanmıştır.

 

Otopark, bina meydanıyla bütünleşmenin bozulmaması için arka cephede açık ve bina bodrum katında kapalı olmak üzere iki kısımda düşünülmüştür. Başkanlık hizmetinde olan araçlar için, saçak altına kadar ulaşıp, park edilecek şekilde ön cephede konumlandırılmıştır.

FOTOĞRAFLAR